Hur du bloggar

Hej!

Vad kul att du har hittat till den här bloggen!

Förhoppningsvis kommer du att få lite tips på hur du kan komma igång med bloggandet om du väljer att blogga med Blogger. Klicka på någon etikett på vänster sida för att läsa mer om det du känner dig intresserad av.

Populära inlägg

Hur hittar jag mallens kod?

Videoklippet visar var du hittar koden, men du kan även läsa texten i inlägget för att hitta rätt plats.


 Ändra till 1080p om du kollar på videoklippet

1. Så här ser det ut när du skrivit ditt första inlägg. 
2. I menyn på vänster sida så hittar du ett alternativ som heter "tema" (i exemplet heter det mall) och det är den vi kommer jobba mycket med nu framöver. När jag klickar på den så får jag upp knappen "Redigera HTML" och det är där jag kan ändra html-koden för mallen. Före du ändrar i den så rekommenderar jag att du klickar på "säkerhetskopiera/återställ" för att vara säker på att du har sparat html-koden före du ändrar i den. Detta för att kunna återställa om något går fel när du ändrar i koden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar